Tuesday, April 26, 2011

Edisi Siasat! Siri Putarbelit dan Main Wayang Nurul Izzah MP Lembah Pantai.. Dengan bukti bergambar!

Kami kat Berita Lembah Pantai ni follow je kes kebakaran Jln Kubur minggu lepas. Iye lah mana taknya,salah sorang dari kami duduk lebih kurang 50 meter je dari tempat terbakar tu, nasib baik la bomba cepat, kalau tak kira rentung lah juga rumah dia, tinggal selai sepinggang je jawabnya.

Dan dengan kaget nya kami peghati je Ahli Parlimen Lembah Pantai dengan team dia handle kes kebakaran, dibandingkan dengan bagaimana dengan kagumnya kami tengok bagaimana Team UMNO diketuai Ketua Bahagian Raja Nong Chik merangkap Menteri Wilayah Persekutuan handle isu ini.

Macam langit dengan bumi!

Berikut sequence kejadian dan bagaimana si Nurul menipu hidup-hidup satu dunia dengan twitter nya!

Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Kebakaran bermula jam 5.20 petang, api dipadam jam 6.30 petang.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Syed, Kamal dan beberapa Pemuda UMNO serta ahli UMNO Caw Spg 3 turun melihat kebakaran dan bantu mangsa apa yg boleh dibantu. Segera maklum pada Raja Nong Chik dan SuPol RNC Sazali Kamilan. DBKL iaitu agensi di bawah Menteri Wilayah Raja Nong Chik juga terus turun buat bancian (gambar bawah).

Gambar diambil seorang Pemuda UMNO masa terbakar!
DBKL buat bancian petang kebakaran

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Sapa pun tak nampak muka!




Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Lepas Maghrib, sekitar 8 malam.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik dan Pegawai2 UMNO Bhgn turun melawat mangsa di Dewan UMNO Jalan Kubur. Uruskan bantuan dari Yayasan Wilayah, JKM.
UMNO menempatkan mangsa2 kebakaran di Dewan UMNO Simpang 3. Jentera UMNO Cawangan kerja sepanjang malam uruskan kebajikan mangsa; makan minum, tempat tidur, barang-barang perlu. JKM setuju sponsor 3 hari, Jumaat hingga Ahad.

Raja Nong Chik di kawasan kejadian malam kebakaran

UMNO Bhgn melawat penempatan mangsa yg diurus UMNO Spg 3

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen Lembah Pantai berada di Kuching, berceramah untuk DAP! “charming Sarawakians”, kata Nurul Izzah. Apa lagi yang Puan izzah nak goda tu Puan, bukan ke dah bini orang?


Tarikh: 16.4.2011 (Sabtu)
Masa: 10 pagi
Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik turun melawat mangsa kali ke-2, kali ini bersama Datuk Idris, Pengerusi Yayasan Wilayah dan Datuk Amin, DBKL. Raja Nong Chik sampaikan sumbangan dari UMNO Lembah Pantai, dan dari Yayasan Wilayah selaku Menteri Wilayah.


Raja Nong Chik turun kali ke-2 lawat mangsa dan sampai sumbangan


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen masih lagi tak dengar khabar hidup atau mati. Sibuk dengan Pilihanraya Sarawak dan semakin meningkat berahi nak menang Sarawak! Pedulikan orang Lembah Pantai terbakar!

Tarikh: 16.4.2011
Masa: 5 petang
Tindakan PKR Lembah Pantai:
Puan Nurul akhirnya bersuara, dalam Twitter!


Tapi menipu! Katanya “Kbakaran di Simpang 3,PDalam smlm memusnahkan 15 buah rumah.Moga kluarga yg t'libat tabah & b'sabar.penemp smentara di al falah”.

Nampak sangat Nurul Izzah menipu nak dapat point kata mangsa ditempatkan sementara di Al-Falah. Al-Falah adalah surau dikuasai PAS, dan dengan kata mangsa di Al-Falah konon2 dia orang lah bantu. Percubaan menipu follower Twitter dia yang tak tahu cerita!

Beberapa follower bertanya hal kebakaran sdg Izzah sibuk konon-konon menang di Sarawak! Kata Izzah kepada @JunaidyReady “sudah, tempat penempatan sementara, insyaAllah. Dan bantuan makanan. Gotong royong, sesama mbantu”

Alahai, cuba nak tunjuk konon yg buat kerja PKR, tapi penempatan sementara kerja UMNO! Bantuan makanan UMNO! Memang dasar kaki belit, macam Anwar!



Seterusnya kpd @nkp777 dia jawab “thankful tht our AMKteam arrived in time 2 source temp placem&food 4 fire victims.Alw good2 hv well wishers&extra help”.

Ini confirm tipu! Tipu woi! Penipu! Kantoi!

Sudah jelas dari sequence di atas bahawa yg “source temp place & food 4 fire victims” ialah UMNO! Bukan AMK. Tipu! Mana ada si daboi tu buat apa-apa!


Tarikh: 17.4.2011 (Ahad)

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Hari ini hari terakhir JKM beri bantuan makanan. UMNO Lembah Pantai memutuskan mulai Isnin sehingga selesai kes rumah terbakar, UMNO akan bagi bantuan makan minum.

Tindakan PKR Lembah Pantai:
Ahli Parlimen sedang putus berahi di Sarawak. 6 kawasan PKR hilang deposit! Buat press conference di Sarawak. Tak boleh balik Kawasan ke Nurul? Pilihanraya dah habih, ko buat apa tunggu kat sana, kat kawasan ada 14 rumah terbakar lah woi!

Tarikh: 18.4.2011 (Isnin)

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
UMNO mula taja makan minum mangsa hari ini. Setiausaha UMNO Bahagian serahkan kerusi roda pada seorang mangsa waktu pagi. Raja Nong Chik turun kali ke-3 waktu petang, sampaikan sumbangan persekolahan pada 17 anak-anak mangsa.

Dari Facebook Raja Nong Chik




Serahan sumbangan


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Akhirnya Puan Nurul mencemar duli! Tapi tunggu! Bukankah pada hari Sabtu dia kata mangsa-mangsa ditempatkan di Surau Al-Falah, utk menunjukkan Pakatan yang uruskan mangsa? Adakah dia turun Al-Falah? Tak. Dia turun ke Dewan UMNO Spg 3. War-warkan di twitter, tapi tk bgtau tempat (teruskan penipuan)

Kepada @MUSZAINA nurul tweet,
“sudah dipindahkan sementara. Derma kilat diberi, dan sajian makan dibantu bsama cabang pkr LP. InsyaAllah zakat tiba ptg”



Pembaca-pembaca sendiri boleh tengok sendiri lah kat atas, siapa yang sedia makan dan sebagainya. Begitu selamba dia putar. Kering je dia mengaku usaha orang lain.

Untuk Nurul habis dah dia buat kerja sebagai Ahli Parlimen Lembah Pantai. Cuci tangan. Dengan taip-taip sikit dalam Twitter, macam budak-budak remaja main cinta dalam sms, kira dah lepas tanggungjawab.

Tapi bagi UMNO dan Raja Nong Chik tidak.

Tarikh: 23 April 2011 (Sabtu)
Masa 9 pagi:
Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Gotong-royong bersihkan kawasan kebakaran, Raja Nong Chik juga turun sekali. Raja Nong Chik isytiharkan berkat usaha UMNO Lembah Pantai, dermawan menyumbang sebanyak RM30k bg bantuan asas untuk dirikan semula rumah. Atas dasar prihatin, UMNO juga berusaha supaya mangsa juga diberikan unit penempatan sementara di PPR.

RNC gotong-royong sekali. Nice!

Orang sini tau siapa buat kerja kat sini.
Dari FB RNC


Tindakan PKR Lembah Pantai:
Eh, nak apa lagi? Kira dah ok lah tu! Lebih baik Puan Nurul ke Sarawak seround lagi, pandai-pandai sendirilah korang rumah dah terbakar!

Dari fakta-fakta di atas yang disokong oleh bukti berdokumen, boleh tengok sendiri lah betapa hebatnya Naib Presiden PKR ini, Ahli Parlimen Lembah Pantai ini memusing dan memutarbelitkan fakta secara UMUM, dalam Twitter.

Tujuannya tak lain untuk menunjukkan pada Dunia bahawa dia buat kerja.

Harap pengundi Lembah Pantai tahu lah tembelang minah si kaki selit ni. Harus tahulah, siapa yang buat kerja, dan siapa yang cuma gunakan Lembah Pantai sebagai platform politik saja.




6 comments:

  1. emak bapak anak sama hebatnya

    kaki penipu kaki pembelit kaki kelentong kaki putar alam dan macam macam kaki

    hebat lu bertiga benar benar three stooges

    ReplyDelete
  2. haram jadah punya keluarga..

    penipu besar..

    -gerakan melayu berdaulat-

    ReplyDelete
  3. sayang seribu kali sayang si izzah ni. rupa cantik dapat suami pun boleh tahan hensemnya ada title raja lagi. tapi sayang hidupnya yang sentiasa berpaksikan dendam kesumat buat wajah dia yang menawan tu hilang serinya. hati busuk. bertuhankan dendam kesumat yang di baja oleh mak bapak dia. semangat waja yang ada dalam dirinya tak di gunakan kejalan yang betul. kesian dia

    ReplyDelete
  4. Tahniah Dan Terima Kasih Datuk Raja Nong Chik.
    PKR hanya pentingkan diri sendiri dan toads masa untuk Rakyat.
    Mana DS Shahrizat?

    ReplyDelete
  5. Memang kaki kelenton Izzah babi!!!!

    ReplyDelete
  6. Bro, buat lah link untuk share dalam fb ke twitter ke. Senang sikit nak share link dengan kawan2.

    ReplyDelete