Thursday, June 16, 2011

PAS Kedah sound Mat Sabu: kalau kita tau hangpa macam ni haghi tu memang confirm tak menang Timbalan!

Wawancara Ahmad Lutfi Othman dengan Muhammad Sabu dalam akhbar Tamadun

"Kalau kenyataan ini dibuat sebelum muktamar, saya percaya Timbalan Presiden PAS yang baru mungkin bukannya Bang Mat!"

Beginilah kata-kata yang diluahkan oleh Muhammad Sanusi Md Nor iaitu Setiausaha Politik Menteri Besar Kedah kepada Mat Sabu dalam blognya sendiri.

Keras tegurannya.


Biasa nya kalau SetPol buat statement sebegini dah gerenti lah Tuannya iaitu MB Kedah dah approve betul tak?

Kemudian dia menyindir pula.

"alangkah baiknya jika Bang Mat mendapatkan maklumat dan gambaran yang jelas dari kepimpinan PAS di Kedah maupun di Kelantan melalui hubungan dan persahabatan yang baik lagi mesra, sebagaimana Bang Mat berjaya lakukan dengan kepimpinan kerajaan di Pulau Pinang. Maklumat dari pinggiran yang (jika) menjadi asas penilaian Bang Mat, saya khuatiri akan menyebabkan teguran Bang Mat menjadi tidak bermakna dan tidak menguntungkan sesiapa. Teguran terbuka seperti ini juga lebih manis dibuat dulu dalam mesyuarat di peringkat PAS Pusat yang dihadiri oleh Pesuruhjaya PAS negeri-negeri terbabit."

Adus! Sempat dia fire Mat Sabu seround.

Yang ni dia berlapik sikit, berpusing-pusing, maklumlah orang Melayu walaupun puak-puak PAS ni sekejap dia tak mengaku Melayu, sekejap dia mengaku.

Ringkasnya apa yang dia buat kat sini ialah dia perli Mat Sabu pasal baik sangat dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang, tapi bila time Kerajaan PAS Kedah dan Kelantan dia tak berapa baik.

Heheheheh! Ahuk!Ahuk!

Terbatuk pulak!

Alahai PAS bodoh! Itulah pasal! Belum 2 minggu menang ko tengok lah Timbalan Presiden PAS ko ni yang panggil orang nama macam-macam, AL-Juburi lah, monyet lah, ungka lah, dah buat pasal.

Macam mana korang orang PAS boleh pilih orang ni, yang suka menghina orang lain, merendah-rendahkan orang lain, mempermainkan orang lain, membuat lawak dengan menjatuhkan maruah orang lain, dan membuat orang ketawa berdekah-dekah. Ini Mat Sabu ialah badut politik!

Yang korang perwakilan PAS pilih badut tu buat apa? kan baru dua minggu dah menyosal.

Hihihi PAS.


1 comment:

  1. Tak heran lah Mat Sabu kipaskan DAP.

    Dulu pun dia yg kutuk Anwar berapi2 sbg Al Juburi. Sekarang dia yg sibuk kiss ass Anwar.

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete