Monday, July 2, 2012

PANAS! Penceramah Pakatan Rakyat puji melangit Raja Nong Chik depan Nurul Izzah dalam ceramah di Lembah Pantai!



Padan muka Nurul Izzah! Semenjak dua-menjak ini, tak habis-habis dia mencanang kononnya Raja Nong Chik ada kes Syarikat Istijuara yang mana anak Raja Nong Chik ialah pemegang saham dapat projek RM30 juta.

Sedangkan hakikatnya ialah:-

(1) Projek tu dapat pada tahun 2006, 3 tahun sebelum Raja Nong Chik jadi Menteri.
(2) Masa Syarikat Istijuara ini dapat projek itu pada tahun 2006, bukan anak Raja Nong Chik belum jadi pemegang saham. Pemegang-pemegang saham ialah orang-orang lain. Bermakna saham Syarikat itu hanya dibeli anak Raja Nong Chik selepas dapat Projek. Bermakna projek itu diperolehi Syarikat masa ia tak ada kena-mengena pun dengan Raja Nong Chik.

Nurul Izzah bukan tak tahu perkara ini. Tapi dia nak juga memfitnah.

Lalu dibawanya seorang saudara Raja Nong Chik, orang PKR, namanya Tunku Harmy dari Negeri Sembilan, utk beri Ceramah di Lembah Pantai dalam ceramah yang dihadiri Nurul izzah sendiri.

Habis apa kata Tunku Harmy?!

1. "Saya pada satu ketika dulu adalah Timbalan Presiden Kelab Usahawan Bumiputera. Pada ketika itu, Raja Nong Chik ni Bendahari saya. Tuan-tuan, saya tak nak kata dia tak baik, dia manusia yang baik!" - Tunku Harmy.

Hah, padan muka Nurul Izzah.

Lagi apa kata Tunku Harmy.

2. "Ni saya cakap ni tuan-tuan, minta maaflah Cik Nurul. Saya cakap macam ni menang pulak dia kan?! Dia manusia yang baik tuan-tuan. Dia jadi Bendahari, kira satu sen pun. Semua dia kira. Dia tak berani nak bohong, tak berani nak apa.., semua dia kira." - Tunku Harmy.

Hah. Lagi lah masak Nurul Izzah. Penceramah upahan nya baling tahi kat muka Nurul sendiri.

Lagi apa kata Tunku Harmy dr Negeri Sembilan ni ye?

3. "Jadi, saya tahu dia ni sejak dari kecil lagi. Keluarga dia pun keluarga orang baik-baik. Semua lurus-lurus. Rasuah tak nak, apa tak nak. Bapa dia kaya tuan-tuan, hidup lagi, umur 90 tahun dah. Saya ingat rumah pintu kedai yang dia beli, saya rasa nilai harta mau sampai 1 bilion tuan-tuan.” - Tunku Harmy

Hahahah. Ini Hari Ini Dalam Sejarah di Lembah Pantai. Penceramah Pakatan Rakyat puji melangit Raja Nong CHik. Kalau penceramah PKR sendiri kata Raja Nong Chik ini orang baik, amanah sehingga satu sen pun dia berkira, TIDAK rasuah, keluarganya semua baik-baik, elok benarlah tu.

Ini semua orang Lembah Pantai tahu!

Dan orang Lembah Pantai juga tahu dia datang dari keluarga usahawan yang sangat-sangat berjaya, dan sebab itu lah tak ada sebab untuk dia rasuah.

Terimakasih Nurul Izzah kerana akhirnya mengaku Raja Nong Chik ini baik dan calon terbaik untuk jadi wakil kepada rakyat Lembah Pantai!

No comments:

Post a Comment