Sunday, July 8, 2012

Terimakasih Raja Nong Chik untuk Taman Rimba Bukit Kerinchi!

Lepaskan ikan tanda merasmikan Taman Rimba

Raja Nong Chik menandatangani plak perasmian
 
Dah berpuluh tahun dah keluarga kami para wartawan berita Lembah Pantai duduk di Lembah Pantai, tetapi memang tidak pernah wujud sesuatu taman rekreasi yang tersusun sepertimana di tempat-tempat lain di KL. Ampang ada Taman Tasik di Ampang Hilir, Keramat ada Taman Rekreasi yang baru dan canggih, Titiwangsa ada Taman Tasik, Bandar Tun Razak, Cheras semua ada taman-taman yang besar, Kepong ada Taman Metropolitan, tempat orang main layang-layang, ada FRIM, Bukit Bintang ada KLCC, tapi Lembah Pantai memang tak pernah ada tempat yang best nak bagi rileks kepala sikit tengok alam semulajadi.

Tapi kita di LP ni faham, banyak lagi fokus Kerajaan untuk tingkatkan kehidupan rakyat, jadi tak pernah lah kita komplen utk buat Taman pulak. Nak taman-taman ni kehendak orang senang.

Mujur lah seorang pemimpin jati Lembah Pantai dilantik jadi Menteri. Dan bila Raja Nong Chik yang sudah berpuluh tahun aktif di Lembah Pantai naik Menteri, secara langsung beliau nampak sebuah Taman Rekreasi sebagai satu keperluan meningkatkan kesejahteraan orang Lembah Pantai.

Taman Rimba Bukit Kerinchi ini terletak di Simpang Tiga, Jalan Kubur, Pantai Dalam. Baru 30% siap, 70% lagi coming up.

Perasmiannya telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Dato’ Raja Nong Chik pada 7/7/2012, iaitu semalam.

Dalam ucapan perasmiannya, Yang Berhormat Dato’ Raja Nong Chik berkata, taman ini dibangunkan dalam tiga fasa dengan fasa pertama bermula Julai 2011 dan siap sepenuhnya pada Jun lalu yang melibatkan kawasan seluas 0.4 hektar. Bagi fasa kedua dan ketiga pula hanya akan bermula pada tahun depan. “Luas keseluruhan tapak kawasan hijau ini adalah 66.15 hektar dan ia merupakan kawasan bukit yang berfungsi sebagai kawasan tadahan air dan dimiliki sepenuhnya oleh DBKL dan dirizabkan sebagai kawasan hijau

Kami dari Berita Lembah Pantai ingin mengucapkan sebanyak-banyak terima kasih pada Raja Nong Chik. Kalau nak harap pada wakil rakyat Lembah Pantai tu, mungkin jalang ke Simpang Tiga pun dia tak tau!

No comments:

Post a Comment