Wednesday, March 6, 2013

Menjawab Fitnah Syaitan Pakatan Mengapa tentera pakai Air Asia ke Lahad Datu!

Nampaknya bersungguh-sungguh bloggers-bloggers, facebookers, dan penyokong Pakatan  memperlekehkan apa saja berkenaan tindakan Kerajaan dalam isu serangan penyokong Sultan Sulu Palsu ke atas Sabah.

Antara yang terkini ialah mengapa tentera pakai Air Asia, iaitu pesawat komersil ke Sabah.

Melihat tentera pakai Air Asia, berlumba-lumba Pakatan Rakyat mempermainkan tentera, seolah-olah bagi mereka nyawa dan keikhlasan perjuangan itu tiada makna. Apa yang penting untuk penyokong Pakatan ialah kat mana boleh hentam Kerajaan, untuk dapatkan undi.

Di bawah ialah jawapan kepada persoalan kenapa tentera kita ke Sabah pakai Air Asia, yang saya olah dari posting asal dari blog hebat Bicara Kelantan.







 




Lihatlah pula bagaimana penyokong Pakatan Rakyat, dalam hal ini, kartunis Zunar menghina tentera kita. Kartun dibawah dilukis Zunar dan disiarkan Malaysiakini. Pengetahuan tak ada, tetapi hanya tahu menghasut dan mencari salah orang.

Apa agenda Zunar dan Malaysiakini sebenarnya?

Siapakah yang mereka sokong? Mereka yang menyerang Sabah, atau anggota Pasukan Keselamatan yang mempertahankan Sabah?

Malah Zunar sempat bertanya, Mana F5 Tiger? Mana Sukhoi? Mana Hornet? Mana MIG-29?

Bodoh. Itu semua jet pejuang yang dinaiki 2 orang saja sekali terbang. Anak saya yang berumur 8 tahun pun tahu fakta ini semua. Tetapi seperti biasa tujuan pengkhianat jahanam seperti Zunar ialah menghasut.


Terpulang pada pembaca untuk menilai hujah mana yang lebih konkrit.


1 comment:

  1. Kalau dah bodoh..buat apa pun x jadi..dah nasib jd pelukis bodoh nak buat macamana..saja je zunar nak cari publisiti jalanan

    ReplyDelete